ویژگی های ظروف هات دلیوری مورد استفاده در رستوران‌ها


در دنیای پرسرعت امروز، خدمات تحویل غذا و نوشیدنی‌ها به یکی از کارهای رایج در رستوران ها و بیرون برها تبدیل شده است. با ظهور فناوری و افزایش استفاده از اینترنت، سفارش آنلاین غذا و نوشیدنی‌ها به یکی از راحت‌ترین و محبوب‌ترین روش‌ها برای تامین وعده‌های غذایی در جامعه تبدیل شده است. یکی از عوامل کلیدی که در موفقیت این خدمات تاثیرگذار است، استفاده از ظروف هات دلیوری (Hot Delivery Containers) در رستوران‌ها و بیرون‌برها است.

 ظروف هات دلیوری، نقش بسیار مهمی در حفظ دما و کیفیت غذا یا نوشیدنی‌های گرم در طول فرآیند تحویل خوراکی به مشتری ایفا می‌کنند. این ظروف دارای ویژگی‌هایی هستند که باعث می‌شود غذاها و نوشیدنی‌ها با حفظ گرمای اولیه در زمان پخت، به مشتری در مقصد تحویل داده شوند. در این مقاله، به معرفی ویژگی‌ های ظروف هات دلیوری و تاثیر استفاده از این ظروف بر اقتصاد و محیط زیست  می‌پردازیم.

چند ویژگی مهم ظروف هات دلیوری

 

ظروف هات دلیوری جزو یکی از جدیدترین مدل های ظروف یکبار مصرف در چند سال اخیر هستند و دارای ویژگی‌های متفاوتی نسبت به این ظروف هستند که در ادامه مقاله معرفی ویژگی های ظروف هات دلیوری به آن‌ها اشار می‌کنیم:

1.‌ عایق حرارت

 اکثر ظروف هات دلیوری دارای عایق حرارت هستند تا گرمای غذا را در ظرف حفظ کنند و از خروج آن به بیرون جلوگیری کنند. برای حفظ دمای مطلوب از مواد عایق باکیفیت مانند فوم یا پوشش های حرارتی در این ظروف استفاده می شود.

 

2. ‌سوپاپ هوا

 در چند سال گذشته، غذاهایی مانند پاستا، ماکارونی و سایر موارد ممکن بود که در زمان بسته‌بندی و تحویل به مشتری، به دلیل عدم وجود این سوراخ‌ها، به حالتی نیمه‌خمیری برسند. این وضعیت تا زمانی که ظروف هات دلیوری تولید شدند نارضایتی مشتریان زیادی را به دنبال داشت.

در طراحی درب این ظروف، یک روش خاص به کار رفته است و در سطح درب این ظروف سوراخ‌هایی تعبیه شده است. این سوراخ‌ها باعث گردش هوا در داخل ظرف می‌شوند و این عمل از پدیده خمیر شدن غذاها در ظرف جلوگیری کند.

 

3. درب پلمپ شونده محکم

 یکی از مهم‌ترین ویژگی های ظروف هات دلیوری داشتن یک درب پلمپ شونده محکم است که به تحویل گرم و تازه بودن غذا یا نوشیدنی‌های مشتریان کمک می‌کند. این درب محکم از خروج گرمای غذا به خارج از ظرف جلوگیری کرده و باعث حفظ کیفیت غذای درون ظرف می‌شود.

 

4.‌ قابلیت استفاده در ماکروویو یا فریزر

 یکی از ویژگی های ظروف هات دلیوری قابلیت استفاده در ماکروویو یا فریزر است و مشتریان می‌توانند غذاهای تحویل گرفته شده را به راحتی و با خیال آسوده در ماکروویو گرم کنند یا آنها را برای مصرف در چند روز آینده در فریزر نگه دارند. ظروف هات دلیوری به دلیل داشتن این ویژگی، طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

 

 

چهارمین مورد از ویژگی های ظروف هات دلیوری 

 

5.‌ قابلیت بازیافت

 از آنجا که ظروف هات دلیوری از مواد استاندارد ساخته شده‌اند، قابلیت بازیافت دارند و مواد به کار رفته در ساخت این ظروف تجدید پذیر می‌باشد و آسیبی به محیط زیست نمی‌رساند.

 

6.‌ تقسیم کننده و جداکننده

 برای سفارش‌های چند موردی، این ظروف دارای تقسیم‌کننده‌ها یا محفظه‌هایی برای جدا کردن انواع مختلف غذا یا نوشیدنی هستند. این ویژگی به حفظ دما و جلوگیری از مخلوط شدن این مواد کمک می کند و باعث تازگی و حفظ طعم خوارکی‌های موجود در ظرف می‌شود.

 

تاثیر استفاده از ظروف هات دلیوری بر محیط زیست

 ظروف هات دلیوری به دلیل خاصیت و ویژگی‌هایی که در مواد اولیه ساخت آن‌ها به کار رفته است، تاثیرات مثبتی روی محیط زیست دارد، که در ادامه مقاله معرفی ویژگی‌ های ظروف هات دلیوری به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

 

کاهش تولید زباله‌های پلاستیکی

 ظروف هات دلیوری به دلیل دارا بودن قابلیت بازیافت، به کاهش تولید زباله‌های پلاستیکی در محیط زیست کمک می‌کند. زمانی که این ظروف مجددا استفاده یا بازیافت می‌شوند، تعداد زباله‌های پلاستیکی کمتری وارد محیط زیست می‌شود و آلودگی کمتری به دنبال دارد.

 

 حفظ منابع طبیعی

  تولید ظروف هات دلیوری با استفاده از مواد قابل بازیافت به معنای مصرف کمتر از منابع طبیعی مانند نفت،آب،گاز و ... است و این مورد به کاهش مصرف منابع معدنی و حفظ محیط زیست کمک بسیاری می‌کند.

 

 

یکی از ویژگی های استفاده از ظروف هات دلیوری 

 

کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای

 تولید و استفاده از ظروف هات دلیوری به دلیل دارا بودن قابلیت بازیافت، باعث کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای می‌شود. این مورد باعث جلوگیری از گرم شدن زمین و تغییرات آب‌و‌هوایی(climate change) خواهد شد.

 

تاثیر اقتصادی استفاده از ظروف هات دلیوری

 استفاده از ظروف هات دلیوری در رستوران‌ها و بیرون‌برها تاثیر اقتصادی مثبتی برای تولیدکنندگان آن خواهد داشت. در ادامه  مقاله معرفی ویژگی ‌های ظروف هات دلیوری به این موارد می‌پردازیم:

 

کاهش هزینه‌ها

  استفاده از ظروف هات دلیوری با قابلیت بازیافت می‌تواند به کاهش هزینه‌های مرتبط با بسته‌بندی و تحویل غذا کمک کند همچنین استفاده از این ظروف به کاهش تولید زباله و صرفه‌جویی در مواد بسته‌بندی کمک بسزایی می‌کند.

 

 مدیریت بودجه و تامین مواد بازیافتی

  تولید‌کنندگان ظروف هات دلیوری می‌توانند با مدیریت موثرتر بودجه و استفاده مفید از مواد بازیافتی، هزینه‌های تولید و ساخت این ظروف را کاهش دهند و به تامین مواد بازیافتی ارزان‌تر دست پیدا کنند.

 

 جلب مشتریان

 مشتریان همواره از محصولات سازگار با محیط زیست  و استاندارد استقبال می‌کنند. استفاده از ظروف هات دلیوری به دلیل دارا بودن قابلیت بازیافت  به جذب مشتریان جدید کمک کرده و باعث افزایش فروش این ظروف می‌شود.

 

 مزایای مالی بلند مدت برای تولیدکنندگان

 استفاده زیاد از ظروف هات دلیوری، به دلیل کاهش هزینه‌های مرتبط با تولید و خرید ظروف، مزایای مالی زیادی در طولانی مدت برای تولیدکنندگان به همراه خواهد داشت و همین مورد به تنهایی می‌تواند توجیه مناسبی برای تولید این ظروف از سمت تولید‌کنندگان باشد.

دیدگاه شما (0)


فروشگاه

حساب کاربری

سبد خرید

تماس با ما